hastskotarlivet.blogg.se

Här får ni följa mig, som hästskötare hos proffstränaren Claes Svensson, genom vardagen som innehåller allt från tävling till hur det fungerar i vardagen samt så får ni följa mig och mina ponnytravare som jag har tillsammans med min syster och hennes dotter! :)

Strålande

Kategori: Tävling

I måndags styrde bussen mot Örebro med Kali. Med i bussen var även Claes, såklart, och ägaren Torbjörn. Kali har känts fin i träning och jag hade lite förhoppningar. Denna dag skulle hon även ev. utrustas med ett norskt huvudlag för första gången för att få ut lite till av henne. På plats i Örebro så var det en lugn och sansad Kali, jag har ju vart med henne sen hon gjorde debut nu och i början var hon så nervös att det var svårt att få på huvudlaget men nu är hon mer avslappnad och inga bekymmer alls att sätta på huvudlaget. Hon vet mer och mer vad som gäller, och hon tycker det är kul, det syns på henne!
 
Hon fick först värmas en gång lugnt innan hon fick komma in i boxen och ta det lite lugnt, byta huvudlag till det norska och sen ut och prova det norska huvudlaget. 
 
Min vackra tjej! 
 
Hon svarade riktigt bra på det norska i värmningen och hon fick även ha det i loppet. Claes förhoppningar i loppet var att köra i ledningen och väl där hålla ett lite högre tempo, men i första starten blev det omstart och då var Kali bra med på det hela. I andra starten var hon inte riktigt med och det slutade med att hon fick 3:e in och luckan kom aldrig förrän på upploppet men där avslutade hon bra till en 3:e plats på 1.16,1 och såg alldeles strålande ut. 
 
Världens finaste Kali <3
 
Kram Carro
Kommentera inlägget här: