hastskotarlivet.blogg.se

Här får ni följa mig, som hästskötare hos proffstränaren Claes Svensson, genom vardagen som innehåller allt från tävling till hur det fungerar i vardagen samt så får ni följa mig och mina ponnytravare som jag har tillsammans med min syster och hennes dotter! :)

På G!

Kategori: Vardagen

Igår (3/3-14) så gick Kvarten det sista finslipande jobbet inför torsdagens start. Han är så otroligt laddad nu och kändes dunderfin. Lågpulsad är han, vilket han brukar vara när han är i ordning. Så de senaste jobben har varit som en promenad för hans del. På torsdag fick han och Marie spår 1, vilket förhoppningsvis blir ledning start till mål. Drömma kan man ju alltid göra :) 
 
Dewey gick även han igår och han gick backe, som vanligt. Han har vårkänslor i kroppen då han är lite busig att köra nu och man får sitta på sin vakt men han känns riktigt fin för tillfället, vilket är riktigt roligt. Start är ju inte långt borta nu!
 
Idag fick Wilma, Oceanen och Kalla besöka banan för att få lufta sig. Wilma var bara bra och ska in inom snar framtid till banan igen för ett gå ett rappare jobb sedan väntar start, så snart är vi på G. Oceanen var bättre än senast men blev lite trött så nu ska träningen ökas på och galoppintervaller står på schemat, tur jag älskar fart. Kalla var väldigt fin och Claes var rätt nöjd med henne, detta var ju damens första jobb hos oss på banan så detta känns riktigt lovande. Ser fram emot framtiden med henne då jag är säker på att den kommer bli rolig :)
 
Här hemma fick jag hoppa in och köra fina unghästar. Körde Hero Of War i första heatet, nu var det ett bra tag sedan jag körde honom och han har blivit så mycket bättre så det kändes riktigt roligt. I andra heatet körde jag Charm Blou och hon var riktigt fin. Det var kul att få köra småttingarna, Madde och Karin har gjort ett kanonjobb med de!
 
Imorgon ska det städas inför visning nummer 2 av gården, Kvarten ska få röra lite på sig inför starten, Dewey ska ridas, skämma bort Kvarten samt packa till honom, så imorgon blir det en skön dag..
 
Vi hörs senare, Kram Carro :)
Kommentera inlägget här: