hastskotarlivet.blogg.se

Här får ni följa mig, som hästskötare hos proffstränaren Claes Svensson, genom vardagen som innehåller allt från tävling till hur det fungerar i vardagen samt så får ni följa mig och mina ponnytravare som jag har tillsammans med min syster och hennes dotter! :)

Laddad till tusen

Kategori: Vardagen

Idag har varit en lite mer utav en effektiv dag. Det känns som att jag egentligen inte hunnt med speciellt mycket men ändå har en del hunnits med. Hade morgonfodringen idag så började 5:30, fodrade överallt och fixade sedan mitt stall. När det var gjort så fick alla hästarna gå ut och sedan tog jag frukost, välbehövlig och mycket god frukost. Tog in Santana och skodde om honom fram, så nu har han sommarskor runtom. Ska bli skönt att sko om alla till sommarskor nu och slippa dessa broddar, finns inget värre än när de trampat sig med brodden samt att hålla på och byta brodd, men that's life. När Santana var klar så tog jag in Dewey och red en tur på honom, "galna" lilla Dewey, en herre med extrem vårkänsla och det är fullt ös som gäller, han fick jobba i backarna i skogen och fick verkligen lyfta på benen. Efter Dewey var det Kvartens dags, han fick bara komma ut och röra lätt på sig inför starten imorgon. Han kändes fin och han är extremt laddad, så Marie får köra imorgon ;) 
 
Mats (e-terapeut) var här idag och kände igenom tre av mina hästar. Inga stora grejor på någon utav de utan bara små saker som jag ska jobba med och hålla efter, känns ju toppen. Så jag varvade med att hjälpa honom, tvätta Kvartens sele, fixa hästar, kratta, packa och göra rent duschen. Dagen har gått i ett men ändå har den varit otroligt skön.
 
 
När Mats var klar så började jag fixa i ordning Kvarten. Friserade, masserade, borstade och lindade så nu har jag gjort så gott jag kan för hans del, återstår att se imorgon hur det går. Jag vet att han kommer göra mig stolt i alla fall <3
 
Imorgon ska fyra av mina stjärnor gå, ska börja lite tidigare och fixa sommarskor på Kvarten. Efter lunch bär det av mot Åby och jag är redan jättenervös! 
 
Kram Carro
Kommentera inlägget här: