hastskotarlivet.blogg.se

Här får ni följa mig, som hästskötare hos proffstränaren Claes Svensson, genom vardagen som innehåller allt från tävling till hur det fungerar i vardagen samt så får ni följa mig och mina ponnytravare som jag har tillsammans med min syster och hennes dotter! :)

Karriärens första seger

Kategori: Ponnytrav

I inlägget om "Att tvingas ändra livsstil" så nämner jag en ponny som kom in i mitt liv när mitt liv var nere på botten. Jag nämner en ponny som betyder så otroligt mycket för mig och som har tagit mig dit jag är idag. Denna ponny heter Winner, ett gotlandsruss på nu 10 år, en ponny med glimten i ögat, min ögonsten. Även om vi glidit ifrån varandra lite nu det senaste året så kommer han föralltid att bli nummer 1 för mig <3
 
Det var med Winner som första segern kom. Min första seger i karriären och även Winners första. Många sade att denna ponny är värdelös och att han inte har mycket att hämta inom travet. Nej, han är ingen stjärna i andras ögon men i mina är han en av de största stjärnorna som finns på denna jord. Den resa som denna ponny har gjort är helt otrolig. Han själv har varit nere på botten men tillsammans reste vi oss, och det tycker jag är starkt. En stjärna.
 
Mer tänker jag inte säga utan jag tänker visa bilder från detta fantastiska lopp där vi fick tugga utvändigt om ledaren större delen av loppet och i ledningen sista 300, denna ponny som normalt sett aldrig travar i ledningen men nu så. Denna utomordentligt magiska dag!
 
Foto: Stall Nysäter
 
Foto: Lilly Hellman
 
 
Kung Winnerbus <3
 
Kram Carro

KOMMENTARER:

  • Lina Holgersson säger:
    2014-03-04 | 21:13:25
    Bloggadress: http://linaholgerssons.blogg.se/

    HAR TVÅ SUPEBRA TÄVLINGAR UPPE PÅ MIN BLOGG JUST NU!


    Vinn ett par fina örhängen (bara att kommentera att du är med):
    http://linaholgerssons.blogg.se/2014/march/tavling.html#comment
    &
    Vinn en fin klänning:
    http://linaholgerssons.blogg.se/2014/february/tavling-vinn-en-underbar-klanning.html#comment

Kommentera inlägget här: