hastskotarlivet.blogg.se

Här får ni följa mig, som hästskötare hos proffstränaren Claes Svensson, genom vardagen som innehåller allt från tävling till hur det fungerar i vardagen samt så får ni följa mig och mina ponnytravare som jag har tillsammans med min syster och hennes dotter! :)

Dagsform

Kategori: Vardagen

Ingen bloggning om hästarnas träning denna vecka då jag, helt enkelt, haft lite fokus på annat. Har varit krasslig denna vecka så jag har tagit varje tillfälle till akt att vila!
 
Fiona och Santana har känts fortsatt bara bra sedan starterna på Mantorp förra måndagen. Santana känns väldigt smidig och fin, fortsatt pigg och glad och verkar tycka att livet är rätt roligt just nu. Han startar idag på Eskilstuna (2/3-14) med Marie i sulkyn, och jag tror på en fin placering då Santana är i bra skick just nu. Fiona är på sitt vanliga knäppa men roliga humör, hon är speciell att köra hemma i träning men en riktigt mystjej när det är pysseldags i stallet. Hon startar också idag (2/3-14), jag tror och hoppas på en bra placering idag. Var riktigt bra senast och fick inget gratis då, en märr med en vinnarskalle och löser sig allt på vägen idag så gör hon ett bra lopp.
 
Kalla har nu fått börja komma igång med intervallträning efter ett par veckor med motion och igångsättning. En rejäl och fin dam med ett härligt steg. Har nerverna lite på utsidan men det har blivit bättre och bättre ju längre tiden hos oss har gått och det tror jag släpper med tiden också. Känns faktiskt bättre än vad jag väntat mig och jag tror att denna dam kan bli riktigt bra, om hon får vara hel. Vilket jag kommer jobba stenhårt för!
 
Dewey har varit väldigt busig och pigg hemma. Har ett par månader nu enbart tränat styrka och gått i backen, men titt som tätt fått besöka travbanan för att gå fort. Han har blivit bättre och bättre i snabbjobben, hållt ihop travet hela vägen och känts fin, vilket känns väldigt kul då detta är en fin häst. Han var inne på banan så sent som i torsdags och kommer att starta inom 14 dagar. Så nu är vi på G, Dewey boy!
 
Oceanen har enbart ridits sedan hon kom till oss med undantag för ett banjobb. Känns bättre efter banjobbet för ca 10 dagar sedan. Vi är mestadels ute i skogen, skrittar mycket och klättrar. Hon blir bara piggare och piggare, och kändes helt okej i fredags!
 
Wilma är äldst i mitt stall men beter sig som att hon vore yngst, hihi. Otroligt pigg och glad, mår rätt bra för dagen. Detta är en dam jag gillar och hon får mig ofta att le med sitt busiga humör. Finns inget bättre än när hästar som varit med ett tag visar den glädje, man blir så glad i själen. Wilma känns bättre och bättre, längtar tills vi kommer ut och äger travbanorna. Denna hedersmärr!
 
Kvarten känns bättre och bättre i träning nu. Han har gått framåt efter loppet senast där han var bra. Känns smidig och fin nu, och är i ordning. Ska ut och starta på torsdag (6/3-14), spår 1 och Marie i sulkyn. Ska bli otroligt spännande. I fredags kändes Kvarten strålande och av pulsen att döma så var han väldigt långt ifrån trött efter sex intervaller :)
 
Kali, fina Kali. Hon känns toppen i träning och jag hoppas hon får fortsätta vara såhär hel och fräsch så hon får starta på så att hon får lära sig och utvecklas. Hon är en fin märr och jag tror mycket på henne!
 
En liten kort sammanfattning av hur hästarna känns för dagen! :)
 
Kram Carro
Kommentera inlägget här: