hastskotarlivet.blogg.se

Här får ni följa mig, som hästskötare hos proffstränaren Claes Svensson, genom vardagen som innehåller allt från tävling till hur det fungerar i vardagen samt så får ni följa mig och mina ponnytravare som jag har tillsammans med min syster och hennes dotter! :)

Blandade resultat

Kategori: Vardagen

Tänkte ge er en liten uppdatering nu, har dröjt ett par dagar men ska jag vara helt ärlig så har inte bloggmotivationen varit på topp då det har varit en del annat som jag valt att lägga mitt fokus på. Sist jag skrev så var det dagen innan Kvarten skulle starta på Åby. Det gick sådär, blev galopp in i första sväng och han tappade väldigt mycket på den när de dessutom öppnade på 1.10 första 500. Marie körde sedan lugnt med och han tog ändå sista peng och travade 1.16,0 trots sitt tapp tack vare galoppen. Vi har dock fått svar på varför han troligtvis galopperade och nu ska vi ta det lite lugnt ett tag, för att ladda om batterierna sen jäklar då ska ni få se. Allt som allt så är jag ändå nöjd med hans prestation med tanke på galoppen, tiden han sprang var bra!
 
I söndags var det trav på Mantorp och tre av mina stjärnor startade. Kali var först ut och hon var inte alls bra, vi vet inte riktigt varför men bra var hon inte, troligtvis något litet skit i kroppen, hon hade högre puls efter än vad hon brukar och vi får helt enkelt ta det lite piano och ladda om batterierna för denna märr är fin. Carlos Santana var andra hästen ut, han har känts smidig hemma och kändes även så i värmningen. Jag värmde första, joggade igång honom och han sprang i form, trippade verkligen fram och kändes strålande. Claes värmde andra och han var nöjd han med. I loppet sedan var Santana alldeles strålande bra, blev 2:a på nytt rekord 1.13,8 fullväg och travade sista 1000 på 1.11,9, han gick fortast av alla tillsist och var så jäkla bra, min fina kille. Sist ut var Fiona, förhoppningarna fanns där då hon känts precis som vanligt hemma och inga konstigheter alls. Starten var strulig och det skulle varit omstart, detta resulterade i (är jag i alla fall säker på) att galoppen kom i startrusningen på grund av att den var strulig. Claes körde sedan inget nämnvärt och nu får vi ladda om! :) 
 
Igår så gick tre av mina fort. Kalla kändes bara bra, hade bra puls efter och jag längtar tills hon är så redo så hon kan kvala. Wilma kändes precis som vanlig, bra alltså och hade även hon bra puls. Dewey körde Claes och han var helt okej, några små saker som jag ska jobba på men annars bra, även Dewey hade bra puls. Så nu jäklar!
 
Idag var ingen bra dag för min del, vaknade inatt med hög feber men tog tablett och försökte sova vidare. När väl klockan ringde sen så var det ett otroligt segt huvud och väldigt sega ben, men jag gick upp och ut till stjärnorna. Pysslade lite med de, släppte ut de och fixade sedan stallet. När jag var klar fick jag kasta in handduken då kroppen var konstig, krampade när jag tog i och huvudvärken ska vi inte prata om. Men jag slocknade i soffan framför TVn och vaknade efter lunch någon gång, känner mig mycket piggare nu och jag behövde nog den sömnen i och med att kroppen inte verkade vara riktigt på G. 
 
Nu laddar jag för morgondagen då flera av mina stjärnor ska få ut och mysa i skogen, så nu håller jag tummarna att det är lika fint väder imorgon som det verkar ha varit idag. Kvällen kommer bestå i att gå ut och fixa med mina egna hästar lite snabbt och sedan bara ta det lugnt! :)
 
Ha de bäst och ta hand om er, kram Carro!
Kommentera inlägget här: