hastskotarlivet.blogg.se

Här får ni följa mig, som hästskötare hos proffstränaren Claes Svensson, genom vardagen som innehåller allt från tävling till hur det fungerar i vardagen samt så får ni följa mig och mina ponnytravare som jag har tillsammans med min syster och hennes dotter! :)

Never say Never!

Kategori: Vardagen

Hallå där!
 
Hoppas ni haft en trevlig helg, denna helg har jag jobbat men allt har flytit på väldigt bra så förutom värmen så har allt vart toppen. Vill tacka för fina ord och fin respons på mitt förra inlägg. Jag ville förmedla att man ska våga drömma, våga tro på sig själv och att man aldrig ska ge upp oavsett hur tungt livet än må vara. Även om jag stundtals ville ge upp, så tog jag mig upp och tack vare det så är jag här där jag är idag! :) 
 
Just för stunden så tar jag det lugnt. Äter lite vattenmelon, jordgubbar med grädde och lite kex med ost. Lite senare sen ska jag packa, ut och ge hästarna lunch sedan ska jag sätta Tila på skritten medan jag skor några. Imorgon går jag på semester i två veckor och den semestern kommer innebära ett äventyr till Östersund med två av våra ponnysar, mer om det senare.
 
På tisdag startar Kvarten och Dewey. Detta blir Kvartens sista start för mig som skötare, när jag kommer tillbaka från semestern har Kvarten flyttat ned till Småland och får då Marie som skötare. Kvarten känns riktigt fin här hemma och har ett fint läge från spår 2 på tisdag, spets och slut? Jag hoppas på det :) Dewey känns också på hugget efter senast då han var tagen av något skit i kroppen, han tröttnade men nu är han pigg och glad så det känns faktiskt bra. Väntar fortfarande på min skötardubbel men Dewey pojken har ett lite tråkigare läge med spår 12, men man ska ju aldrig säga aldrig!
 
Vi hörs lite senare,
Kramar Carro
Kommentera inlägget här: