hastskotarlivet.blogg.se

Här får ni följa mig, som hästskötare hos proffstränaren Claes Svensson, genom vardagen som innehåller allt från tävling till hur det fungerar i vardagen samt så får ni följa mig och mina ponnytravare som jag har tillsammans med min syster och hennes dotter! :)

Dags för Äventyr

Kategori: Ponnytrav

God morgon eller god förmiddag!
 
Just i detta nuet sitter jag skönt tillbaka lutad i soffan. Jag har nämligen två veckors semester nu, välbehövligt och skönt även om det känns konstigt att inte vara med mina stjärnor. Känns tomt och lite halvt konstigt att inte vara i farten nästan hela tiden, en omställning för kroppen som heter duga. 
 
För 1h och 30min sen gick anmälan ut till Östersunds dubbeltrav 2014. Där det vankas divisionsfinaler. Vi har bestämt oss för att göra denna långa resa och det här ska bli ett härligt äventyr. Vår ponny Te-Quila har vart  skadad nu och vart borta i två månader men nu är det dags för comeback och hon känns redo för det. Tyvärr kommer vi nog inte komma med i finalerna då det saknas poäng för det men jag har anmält och nu får  man se om vi kommer med. Hade 4 olika propositioner att välja mellan per tävlingsdag och det har nog aldrig hänt förut. Vi kommer att åka med Te-Quila och Tip Top. Tip Top eller Tippen som vi kallar honom  kommer med all sannolikhet att komma med i finalerna och den killen har verkligen toppform nu, ståtar med 4 raka segrar och satte i sin senaste start nytt rekord 1.52,9. Vilket innebär att han är Sveriges snabbaste 4-åring, coolt!
 
Det är  långt till Östersund och resan kommer ta cirka 10-12h. Vi kommer få stanna en hel del på vägen för att  lufta hästarna då det ska vara uppemot 29grader varmt på torsdag. Så tidigt torsdag morgon far vi och fram tills dess är det mycket som ska planeras och inhandlas. 
 
Så idag ska vi åka in till stan (Linköping) och inhandla lite saker. Imorgon ska stjärnorna joggas och det ser jag fram emot! :) 
 
Hörs lite senare,
Kram Carro
Kommentera inlägget här: