hastskotarlivet.blogg.se

Här får ni följa mig, som hästskötare hos proffstränaren Claes Svensson, genom vardagen som innehåller allt från tävling till hur det fungerar i vardagen samt så får ni följa mig och mina ponnytravare som jag har tillsammans med min syster och hennes dotter! :)

Snabbjobb

Kategori: Ponnytrav, Vardagen

Idag fick Kvarten, Wilma, Kali, Oceanen och Dewey besöka Mantorp för snabbjobb. I det stora hela så var allihopa helt okej och kändes fina, vilket känns toppen. Kali startar på måndag i Örebro så hon fick idag gå ett lättare jobb då det var ett tag sedan hon var på banan, ser verkligen fram emot hennes start nu på måndag. Wilma gick första banjobbet och är på G nu, hoppas hon fortsätter så nu. Kvarten gick första jobbet sen korsförlamningen och kändes fin, så snart kan vi ut och äga travbanorna. Dewey gick två heat och blev lite trött i andra men kändes fin, vilket bådar riktigt bra inför säsongen. Oceanen gick första banjobbet för oss och kändes helt okej, hon har ju problem med att hålla sig fräsch och har sitt framknä som spökar men idag var det helt okej, känns bra att det går åt rätt håll. Skönt att stjärnorna kändes okej idag och det känns skönt att vi är på G nu! :) 
 
Här hemma på gården hade jag endast tre hästar kvar. Varav två fick slappa i hagen men Kalla fick röra på sig och hon kändes bara bra. Gillar den damen mer och mer för var dag som går och det känns verkligen som en häst som kan bli bra. Hon har viljan att springa och tycker det är riktigt kul, framåt och pigg. Nu ska vi träna på ett tag till här hemma så väntas nog ett banjobb innan vi kan börja drömma om kval för att sen komma ut och regera på tävlingsbanan :)
 
Skodde även Fiona och myste med henne. Hon är pigg och glad, verkar ha tagit loppet på bästa sätt och imorgon ska damen få röra på sig, och jag hoppas vi stannar på vägen denna gång och inte på åkern. Hon är lite knasig hemma men det är hennes charm. Eller ja, med andra ord så är hon i form! 
 
Imorgon flyttar Tore (ett russ som jag lånat från Gotland) vidare till Dalarna och till en duktig tjej som jag vet kommer att utveckla honom väl. Känns bra då Tore kommer att få komma igång att träna och så småningom även tävla, jag har tyvärr inte hafft den tiden som han kräver så därför känns detta så himla bra. 
 
Kram Carro
Kommentera inlägget här: