hastskotarlivet.blogg.se

Här får ni följa mig, som hästskötare hos proffstränaren Claes Svensson, genom vardagen som innehåller allt från tävling till hur det fungerar i vardagen samt så får ni följa mig och mina ponnytravare som jag har tillsammans med min syster och hennes dotter! :)

Fredag

Kategori: Vardagen

Fredag idag och lördag imorgon där det vankas travgala på kvällen och jag är lagom taggad. Kommer bli en awesome kväll, det känner jag på mig. Idag har det varit en dag som inneburit ridning. Red fyra av mina stjärnor. Började med Santana som var pigg, smidig och glad. Han verkar ha tagit starten riktigt bra så det känns ju toppen och vi laddar på mot nästa start. Dewey var nästa häst till rakning, han fick gå lugnt idag. Han gick ju fort igår och fick idag bara ut och lufsa i skogen, kändes pigg och glad. Oceanen var på tur efter Dewey, hon var piggare än piggast men kändes lite sliten sen jobbet igår men inte så konstigt i och med att det var det första på ett tag men vi jobbar på. Sist ut var Fiona och ja, hon är ju som hon är på sitt egna lilla speciella vis men jag gillar henne ändå. Blir hon inget inom travet nu så kommer hon att kunna bli en hopphäst. Var en 1,5m lång vattenpöl i skogen som var riktigt läskig och som man absolut inte kunde gå förbi även om plats fanns på sidan om den. Vad gör hon då? Jo, tar ingen sats alls och hoppar stillastående över vattenpölen med mig på ryggen. Hon klarade hoppet utan att nudda vattnet och jag klarade att hålla mig kvar. Knäppfia och jag fick mig ett skratt. I övrigt var hon riktigt laddad och kändes inte speciellt tagen av loppet i måndags. 
 
Jag jobbar helgen så jag laddar för fullt inför det, blir pyssel med Kali och skämma bort henne lite extra inför starten på måndag. 
 
Nu dags att sova. Vi höres på måndag :)

Kram Carro
Kommentera inlägget här: