hastskotarlivet.blogg.se

Här får ni följa mig, som hästskötare hos proffstränaren Claes Svensson, genom vardagen som innehåller allt från tävling till hur det fungerar i vardagen samt så får ni följa mig och mina ponnytravare som jag har tillsammans med min syster och hennes dotter! :)

Finaste djuren

Kategori: Vardagen

Hej där!
 
Ingen blogg igår då jag helt enkelt inte pallade att sitta vid datorn då migränen tryte på samt så är jag även inne i den underbara tjejveckan och smärtan, den är då enorm. Trycker i mig tabletter men inget hjälper, eller jo, hästarna har faktiskt hjälpt mig med deras hjälp har dessa dagar gått i alla fall. Är det något jag verkligen lärt mig så är det att bita ihop och kämpa på, finns ju de som har det värre men klart att det är skönt att klaga och skriva av sig ibland. Inte mer än rätt ;)
 
Igår så var det verkligen en dag som var fullspäckad. Alla mina 8 stjärnor fick röra sig, dock så fick jag hjälp att motionera 3 utav de. Fiona kördes av Madde och ja, damen var väl lite laddad och sådär busig/envis som hon brukar vara så nu måste hon bara prestera bra på måndag. Santana kördes av Robin som var hos oss och hjälpte till, och Santana var finfin och vinner på måndag, hehe. Drömma kan man ju göra men i och med att det är årsdebut och att han inte startat på länge så vågar jag inte tro på så bra resultat, vet att han kommer att göra mig stolt och göra sitt bästa sen får man hoppas på just det bästa. Kalla kördes av Tony, hon var pigg och hade lite små blessyr men inget allvarligt alls så det ska vi bara jobba på. Hon ska få dejta biolighten ett tag framöver. 
 
Jag började gårdagen med att rida Oceanen, sist jag red henne så var hon inte alls samarbetsvillig men igår var det mycket mycket bättre även om vattenpölarna i skogen faktiskt kunde äta upp henne och det var ju så läskigt att passera de, haha. Wilma var nästa häst på tur och hon var piggare än piggast, tyckte det var riktigt skoj att klättra i skogen och det gick undan. Hon kändes finfin. Kvarten var på tur efter Wilma och han fick röra på sig lite lätt samt även trava lite. Han kändes väldigt smidig och fin, var riktigt pigg och gjorde en del glädjeskutt, hihi. Dewey var sista häst ut att rida. Igår var han helt underbar att rida och tidigare har jag fått kämpa för att få honom att samarbeta och gå i form men igår så samarbetade han och fattade vinkeln direkt, så glad och guv, vad jag gillar denna kille. Han är så cool och förståndig, träffar man Dewey så är man kär. Han är en häst som man bara tycker om. Efter Dewey tog jag en snabblunch och gav mig sedan ut och körde Kali. Damen kändes smidig och fin, hennes sår läker fint och svullnaden är helt nere. Hon gav mig ett leende på läpparna :)
 
Idag så började jag tidigare i och med att jag skulle sluta tidigare. Men idag har vi städat det sista, fixade i ordning det sista i tävlingskammaren, plockade i mitt stall, krattade och putsade på hästarna samt det vanliga med mockning och så vidare. Dagen gick i ett och man kan ju inte säga att man inte har något att göra när man jobbar med det jag gör.
 
Imorgon ska jag tillbaka till jobbet för att hjälpa till så att allting blir klart i tid till visningen klockan 10, sedan tillbaka till Mantorp och fixa här hemma med våra ponnytravare.
 
Ta hand om er så höres vi imorgon, kram Carro!
 
 

KOMMENTARER:

  • Mirra - NH och Hoppryttare säger:
    2014-02-15 | 17:41:03
    Bloggadress: http://mirramarika.blogg.se

    Hej finis!
    Jag har en alla hjärtans dag-blogg på min blogg, anmäl dig hemskt gärna, 5 vinnare dras och jag länkar vinnarnas bloggar + skriver en liten text om dem.
    Du hittar tävlingen här: http://mirramarika.blogg.se/2014/february/alla-hjartans-dag-blogg.html#comment

    Hoppas du hade en bra alla hjärtans dag igår!

Kommentera inlägget här: