hastskotarlivet.blogg.se

Här får ni följa mig, som hästskötare hos proffstränaren Claes Svensson, genom vardagen som innehåller allt från tävling till hur det fungerar i vardagen samt så får ni följa mig och mina ponnytravare som jag har tillsammans med min syster och hennes dotter! :)

Dagar som gått

Kategori: Ponnytrav, Tävling, Vardagen

Hej på er!
 
Inte uppdaterat på ett par dagar nu men jag har inte haft tid att sitta vid datorn så därför har bloggen fått vila. I helgen var jag hemma på besök i Mantorp, pysslade om min hund och ponnysarna hemma. Ponnysarna tränar lätt nu och går ett par joggingpass i veckan men de ska snart börja gå tuffare och lite fortare. Förhoppningsvis är de startklara till slutet av april då det väntas bland annat Påskbomben som är ett lite större lopp under Påsk :)
 
I måndags så gick 4 av mina stjärnor fort. Kali var först ut och hon kändes finfin. Hennes sår är i princip läkt och hon kändes smidig i måndags. Kalla gick första jobbet hos oss och det var bättre än väntat, hon var otroligt laddad men på ett positivt sätt och kändes fin. Känns som att hon kan bli bra. Sedan körde jag Kvarten och han kändes strålande. Pigg, glad och smidig, en aningens laddad men det är bara kul. Evelina körde Wilma som var laddad för dagen men på ett bra sätt, hon kändes och såg strålande ut. Alla förutom Kalla ska imorgon (torsdag) in till Mantorp för att gå fort!
 
På kvällen i måndags var det även trav. Två av mina stjärnor skulle starta, Carlos Santana och Örbäckens Fiona. På förhand hade jag blandade känslor. Santana gjorde årsdebut men har ju känts strålande hemma och varit på riktigt bra humör så jag kände på mig att han skulle göra ett fint lopp och få med sig en peng. Fiona var ju inte alls bra i debuten för oss så jag förväntade mig att hon skulle vara bättre. Hon har ju känts bättre i träning och varit knasig när man kört henne så någonstans hoppades jag att hon skulle tjäna en peng. Kan säga er att jag blev väldigt lycklig över hästarnas prestationer, älskar när man blir positivt överraskad, speciellt när man inte har så jättehöga förväntningar. Santana var först ut och han mötte ett gäng fina hästar, Claes gav honom ett fint lopp och han avslutade fint och blev 3:a i sin årsdebut. Det var lite stumma ben på slutet men jag är så sjukt nöjd med honom och nu hoppas jag att det fortsätter gå stolpe in för hans del för denna häst är så galet fin och underbar. Fiona värmde jag första värmningen på och hon kändes fin, lugn och sansad, inte alls så taggad som hemma. Vilket i detta läget kändes väldigt positivt. In efter värmningen där och rycka skorna sen skulle hon ut med Claes och värmas för att prova ifall det funkade, Claes var nöjd när han kom tillbaka och vi bestämde då att vi kör även utan skydd samt check. Hon utrustades denna dag även med ett norskt huvudlag. I loppet sen så fick hon en tuff inledning i 1.10,4 fart innan hon kom till ledningen men väl där sen så kunde inget stoppa henne. Hon gjorde det helt strålande och vann. En lycklig skötare tog emot henne i stallet och lyckan gick verkligen inte att sätta ord på. Vilken lyckad kväll! :D
 
En stor välförtjänt segerpuss fick finaste Fiona efter segern! <3
 
Tisdag och onsdag har jag haft semester då jag varit i Stockholm med min pojkvän på konsert. Kikade på All Time Low och det var grymt, de leverade och det var magiskt! Evelina har skött om mina hästar och gjort det med bravur så imorgon ska jag pussa på de <3
 
Vi höres imorgon, Godnatt! Kram Carro
Kommentera inlägget här: